A prevenció fontossága

Mit jelent a fogászati prevenció?

A fogászati prevenció a szájüreg és a fogazat betegségeinek megelőzését, korai stádiumban való felismerését és kezelését jelenti. A fogászati vizsgálatok által lehetőség nyílik a kialakult betegségek korai kezelésére, növelve ezzel a gyógyulás esélyét és gyógyulás gyorsaságát. A rendszeres fogászati kontrollvizsgálat csökkenti a hirtelen tünetek kialakulásának kockázatát is – mint például a fogfájás, fogfájdalom –, amely esetében legtöbbször azonnali beavatkozásra van szükség, mert azonnal szükséges a fájdalom csökkentése, megszüntetése. A fogorvosi kontroll vizsgálatok előre megtervezhetőek, napirendbe beilleszthetőek és kényelmes megoldást nyújtanak fogaink egészségének megőrzésében.

Milyen gyakran ajánlott részt venni a fogorvosi kontroll vizsgálatokon?

Ahhoz, hogy még időben felfedezésre és kezelésre kerüljenek az esetleges fogbetegségek, 3 havonta vagy félévente ismételt kontroll vizsgálatokon való részvétel ajánlott. A 3 hónap, vagy a 6 hónap egy olyan időintervallum, mely során ha jelentkezik fogászati probléma,  betegség, akkor még időben és megfelelően orvosolható, maradandó károsodás kockázata nélkül. A legtöbb komolyabb, fájdalmas fogászati probléma a kezeletlenség következményeként alakul ki.

A Méhes fogászat kollégái fokozott figyelmet fordítanak pácienseik utólagos fogászati egészségének megőrzésére is. A fogászat az elvégzett kezelésekre garanciát vállalva, ingyenes állapotfelmérést biztosít páciensei számára a kezelési terv befejezését követő időszakban is.

Milyen veszélyeket rejt magában a rendszeres kontrollvizsgálatok elmulasztása?

A későn felfedezett, előre haladott állapotban lévő betegségek kezelése komplikáltabb és hosszadalmasabb, mint az időben felfedezett esetek esetében. Egy kezeletlen fogbetegség súlyos szövődményekkel és akár maradandó károsodással is járhat.

Az egyik legsúlyosabb talán a nem komolyan vett, ám gyorsan súlyos következményekkel járó, általános ínygyulladás, ami a fogágybetegség kapuja. Ha nem vesszük komolyan, e miatt sajnos az összes ép fogunk is elveszíthetjük, akár már egész fiatalon is.

Egy kisebb fogszuvasodás az idő múlásával akár a fog elhalásához is vezethet, mely egy már vissza nem fordítható állapot, kezelése pedig jóval komplexebb eljárásokat igényel, mint a szuvas fogé. Szükség lehet a fog megmentése érdekében gyökérkezelésre, az elhalt területek különböző fogbetétekkel való pótlására – inlay betétek, onlay betétek -, illetve a foghiány helyére fogimplantátum beültetésére.

Mit tehetünk fogaink egészségéért a kontroll vizsgálatok között?

A rendszeres fogászati vizsgálatok között ügyeljünk fogunk és ínyünk ápolására, panaszt észlelése esetében pedig mihamarabb keressük fel fogorvosunkat.

Várjuk szeretettel rendelőnkben!