Kismamáknak: fogászati kezelések

Bátran kijelenthetjük, az egyik legszebb és legboldogabb időszak a gyermekvárás.A kismamák gyönyörű gömbölyödő pocakjukkal, vidám mosolyukkal, nyugodtságukkal mindenkit elvarázsolnak. Ilyenkor természetesen a testi egészségükre különösen oda kell figyelni, hogy a születendő gyermek számára a legjobb belső környezetet biztosítsák.  A magzat fejlődése függ az édesanya táplálkozásától is. Ha a kismama szájában rosszak a fogak, esetleg szájüregi betegsége vagy ínygyulladása van, a rágás nagy fájdalommal jár, ennek következtében nem szívesen táplálkozik, aminek sajnos a kisbaba érezheti kárát.. Ha a kismama nem figyel eléggé a fogaira, bizony akár el is veszítheti őket.

A kismamáknak mire kell figyelniük?

A terhes kismama szervezetében az ösztrogén- és progeszterontermelés következtében a véráramlás növekszik a szövetekben. A hormonális változások a szájüreget is érintik, ugyanis a kismama nyálának antibakteriális hatása csökken, így érzékenyebbé válik a fogíny. Megduzzad az íny, így kevésbé fog ellenállni a lepedékekben található baktériumoknak. A baktériumok elszaporodnak, a fogíny pusztulásnak indul, valamint az állcsontok csontozata is.

Sok kismama elhanyagolja a fogmosást, amely során, a nyelven és a fogínyen lepedékek telepszenek meg, majd a felhalmozódásukat követően fokozzák az ínygyulladást, és megnövelik a fogszuvasodás esélyét. A várandósság ideje alatt sokkal nagyobb szájápolásra van szükség, nehogy elszuvasodjanak a fogak..

Minden terhes kismama járjon rendszeresen fogászatra, fokozottan ellenőriztessék szájukat, távolítsák el a fogköveket. Az ínygyulladást, ha nem kezelik, fogágy betegséggé alakulhat és elpusztulhat a fogak tartószerkezete is. Ennek következtében meglazulnak a fogak, és kiesnek. Azonban ezek a problémák a rendszeres ellenőrzéssel megelőzhetőek. A rendszeres fogmosás mellett különböző szájápolási kellékeket is használjanak, mint például a szájzuhany, fogselyem, szájöblögető, fogközi fogkefe.

Több vizsgálat eredménye volt, hogy a kismamáknál fennálló fogágy betegség, az ínygyulladás, koraszülést okozhat. Szinte minden terhes nőnél megjelenik a fogágy betegség egyik formája. A kismamák szervezetében gócként jelenhetnek meg, góc betegséget okozva. A gyökérkezelt fog, amelyet rosszul kezeltek, vagy már elhalt, szintén góc lehet a szervezetben. Tervezett terhesség esetében érdemes a terhesség előtt felkeresni fogorvosunkat, és egy teljes mértékű helyreállítást kérni. (de természetesen a terhesség alatt is elvégezhetőek a kezelések). A kismamák tájékoztassák fogorvosukat várondósságukról, ugyanis ilyenkor minden tényezőt figyelembe kell vennie fogorvosának.

A helyi érzéstelenítő oldal alkalmazható a terhes kismamáknál is, a magzatot nem károsítja. Azonban az első három hónapban lévő kismamák az altatást kerüljék!